Dojazd

Dojazd do Ojcowa można sobie zorganizować na wiele sposobów. Z racji bliskości aglomeracji Kraków, dojazd jest możliwy nie tylko za pomocą prywatnych busów ale także komunikacją miejską (która wychodzi najtaniej). Poniżej lista parkingów, rozkładów busów, gdzie najlepiej wysiąść i jak dostać się do Doliny Prądnika (bus, autobus, rower, samochód).

Wyznacz trasę z mapą google >>

Parking na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego

Parkingi na terenie Ojcowa dla zmotoryzowanych są płatne. Jedyną możliwością darmowego postoju jest mały parking w Smardzowicach, w pobliżu pętli autobusowej MPK dla lini 267.

Parkingi niestrzeżone:

• Parking w Ojcowie pod ruinami zamku (otwarty cały rok, płatny 10zł osobowe, busy 15-30zł)
  • Parking Ojców Złota Góra (otwarty cały rok, płatny 5zł osobowe, 20zł autobus)
  • Parking Pieskowa Skała (otwarty cały rok, płatny  3zł motocykl, 7zł osobowe, 12-16zł busy)
  • Parking w Dolinie Prądnika, prądnik Korzkiewski – 500metrów od OPN
  • Parking w Smardzowicach koło pętli MPK lini 267, przy placu zabaw

Okolice

Komunikacja miejska – MPK Kraków

Autobus lini numer 210 BRONOWICE NOWE  – BĘDKOWICE

• Przystanek „Szyce I” – kierując się w prawo drogą prowadzącą przez wieś po ok. 1250 m dochodzi się do Enklawy OPN w Hamerni, skąd czerwony szlak „Orlich Gniazd” biegnie dnem Doliny Prądnika i doprowadza turystów do Ojcowskiego Parku Narodowego.
  • Przystanek „Biały Kościół” – należy się cofnąć do głównej drogi biegnącej przez miejscowość i podążać nią (ul. św. Jadwigi potem św. Floriana) do skrzyżowania ze Skalska Drogą. Następnie skręcić w nią i zejść do Doliny Prądnika, do czerwonego szlaku (Szlak „Orlich Gniazd”) lub obok przystanku ulicą Willową dojść do ul. św. Floriana skręcić w lewo i potem na skrzyżowaniu dróg skręcić w prawo w Skalską Drogę.
  • Przystanek „Murownia” (NŻ) – szlak żółty, ok. 10 minut do granicy Ojcowskiego Parku Narodowego. Dalej szlak biegnie wzdłuż granicy Parku (przez teren otuliny) i wchodzi do niego po ok. 30 minutach.
  • Przystanek „Czajowice” (NŻ) – ok. 20 minut pieszo przez wieś Czajowice do szlaku niebieskiego (Szlak Warowni Jurajskich), kolejne 10 minut do Jaskini Łokietka.

Autobus linii numer 267  KROWODRZA GÓKA – SMARDZOWICEOjców - Smardzowice trasa, szlak

• Przystanek końcowy Smardzowice – kierując się od pętli w kierunku Skały, drogą asfaltową tuż za szkołą skręcamy w lewo, następnie kierujemy się czerwonym szlakiem rowerowym (nie jest oznaczony na mapach) do Ojcowa (bezpośrednia okolica Zamku) – ok. 30 minut pieszo. Możemy też wrócić się i tuż za cmentarzem skręcić w prawo, mijamy Winnice Krokoszówka Górska i następnie ścieżką idziemy w kierunku zielonego szlaku widokowego.
  • Przystanek Grębynice (NŻ) – skręcając obok przystanku w przeciwnym kierunku, wejdziemy na szlak od Południa Doliny Prądnika i na teren Ojcowskiego Parku Narodowego od samego południa. Dzięki temu będziemy mogli zwiedzić go od samego podnóża.

Smardzowice Pętla MPK Przystanek w Smardzowicach

BUSY

Jeśli nie masz samochodu, najlepiej jest dojechać do parku z Krakowa autobusem. Jak dotrzeć do Krakowa jest jasne dla wszystkich – tanie bilety lotnicze pomogą ci w tym.

Kraków – Ojców (przez Jerzmanowice, Sąspów, Wolę Kalinowską)

Przystanek znajduje się na parkingu, ul. Worcella 6 (parking przy Biedronce).

Przystanek pośredni: Nowy Kleparz, stanowisko 1

tel.: 0502 170 548

Kraków – Skała

Busy na trasie Kraków-Skała (kierunek Wolbrom), odjazdy w Krakowie z Małopolskiego Dworca Autobusowego ul. Bosacka 18, przystanek pośredni: Nowy Kleparz.

Skała (rynek) – Ojców

Ze Skały można dojść również pieszo, najpierw drogą wojewódzką nr 773 – ok. 25 minut (ok. 2 km) do Grodziska do szlaku niebieskiego (Szlak Warowni Jurajskich) i czerwonego (Szlak „Orlich Gniazd”), następnie do Ojcowa (ok. 2 km).

Kraków – Olkusz

Busy jeżdżą od poniedziałku do piątku co ok. 10 minut, w weekendy co 30 minut. Odjazdy w Krakowie z Małopolskiego Dworca Autobusowego ul. Bosacka 18 stanowisko 11; przystanek pośredni: Nowy Kleparz, stanowisko 1.

Materiał zawiera treści sponsorowane (Loty do Krakowa).